Verslag Dartclub Zuuk seizoen 2022-2023

In de Zuukerschool wordt inmiddels al ruim 20 jaar in clubcompetitieverband gedart. Op donderdag 13 april 2023 werd het seizoen 2022-2023 afgesloten. Na een aantal turbulente jaren als gevolg van corona, was het eindelijk weer een normaal seizoen. Op de slotavond werden de finales in het bekertoernooi gegooid, en vond natuurlijk de prijsuitreiking plaats. Koppeldarten is iets dat we volgend seizoen weer gaan doen.

De A-klasse

In de A-klasse was het dit seizoen niet al te spannend. Bertus Logtenberg heeft het seizoen gedomineerd, en steeds bovenaan gestaan. Voor de 2e keer op rij is Bertus de terechte kampioen van de A-klasse. Dit is de top 3 uit de eindstand, de rest van de stand vind je op www.dartclubzuuk.nl onder het tabblad Clubcompetitie:

1. Bertus Logtenberg 104 punten
  2. Hans Bruin 77 punten
  3. René Deen 74 punten

We hebben besloten om dit seizoen niemand te laten degraderen, om het aantal darters in de A-klasse weer op peil te krijgen. Bas Oosterbroek komt erbij vanuit de B-klasse.

De B-klasse

De B-klasse was met 14 darters goed bezet, mede omdat het biljart resulteert in 1 bord minder. Het seizoen begon goed met direct al een paar nieuwe leden. Bas Oosterbroek heeft het hele seizoen bovenaan gestaan en is dus de terechte kampioen. Dit is de top 3 van de eindstand van de B-klasse:

1. Bas Oosterbroek
  2. Dik de Wilde
  3. Gerrit van Deelen

We zullen het volgend seizoen zien of Bas het kan bolwerken in de A-klasse. In ieder geval wensen we hem veel succes.

Bekercompetitie

Gedurende het seizoen wordt in beide klassen ook altijd een bekertoernooi georganiseerd. Via een paar knock-out partijen worden uiteindelijk op de slotavond de finales gedart. Aan het bekertoernooi zijn ook altijd mooie trofeeën gekoppeld, die hun plekje vinden op de schoorsteenmantel. Dit is de einduitslag in het bekertoernooi in de beide klassen:

A-klasse                                 B-klasse

1. Henri Uenk                        1. Bas Oosterbroek
  2. Erik Sondorp                     2. Willie Blokvoort
  3. Bertus Logtenberg          3. Gerrit van Deelen

De datums van het voorjaar zijn:

Donderdag 11 januari

Donderdag 25 januari

Donderdag 8 februari

Donderdag 22 februari

Donderdag 7 maart

Donderdag 21 maart

Donderdag 4 april

Donderdag 18 april

Op de donderdagavonden, starttijd 19.30 tot 22.00 in het buurthuis.

Bent je nieuwsgierig en wil je een avond komen kijken, kom dan op een dartavonden. Voor informatie over het darten kun je terecht bij Bert Jonker 06-21640088

Meer informatie en over het verloop van de competitie zie www.dartclubzuuk.nl

De Dartclub

De Dartclub Zuuk is een kleine dartclub, opgericht in 2002. De club heeft ongeveer 30 spelende leden. Sinds 2011 speelt Dartclub Zuuk mee in de competitie onder de naam DBS1 van de dartbond Stedendriehoek. Dartclub Zuuk speelt de thuiswedstrijden in Emst in de Blue Sky, die tevens als sponsor optreedt.

Het seizoen van de Dartclub begint elkaar jaar in september en loopt door tot april. De onderverdeling in de competitie is:

• Darten gevorderden, dan is poule A en
  • Darten beginners, dan is poule B.

Elk jaar kun je promoveren en degraderen, promoveren van B naar A en degraderen van A naar B. Als nieuw lid begin je automatisch in de B. Er zijn verschillende competities, de koppel competitie, de beker competitie en de individuele competitie. Het DBS1 team van Dartclub Zuuk is al een aantal keer gepromoveerd en speelt inmiddels in de 2e divisie. Het jaarlijkse koppel darttoernooi vindt in het voorjaar plaats, de laatste jaren in de Blue Sky in Emst. Dartclub Zuuk organiseert verder elk jaar eind juni het single-darttoernooi op donderdagavond in de tent bij het Zuukerfeest.